Summer, Cheers!


Krásné červencové odpoledne,

jak se máte, milí čtenáři? Tropické počasí téměř vrcholí a mně se zdá, že jsem nikdy nebyla produktivnější. Knihy přečtené, plavky od chlóru a křivky spálené od sluníčka. Ač se to zdá neuvěřitelné, půlka prázdnin je téměř za námi a to před chvílí teprve začaly. Čas je drahý a nepochybuji o tom, že druhá půlka prázdnin zmizí stejně rychle, jako ta první. Je čas vytáhnout diář. Společně si naplánujeme #summergoals, které zajistí, že nepromarníte jedinou volnou chvíli a zažijete nezapomenutelné prázdniny.

Prázdniny jsou pro mě něco magického, jsou to dvouměsíční Vánoce. Ani to nejlepší vychlazené martiny nenahradí prázdninový den, kdy sluníčko na obloze šimrá na ruměných tvářích a úspěšně roztápí letní make-up podle ELLE. Kdy pentle tančí za krajkou rudých šatů a na rohu uličky po sobě pokřikují děti s roztopenou zmrzlinou. Kdy potkáte vaši životní lásku a společně se vydáte kempovat pod širé nebe plné večernic. Je to období smíchu a her, horka a probdělých nocí a přátelských shledání, na které nezbývá v jinak napráskaném diáři čas. Je to čas odvahy a vrzušujících dobrodružství, která vám leží na dlani. Zeptejte se tedy sebe sama, jaká místa jste vždy chtěli navštívit? Je to snad Itálie, Bora Bora, nebo festival na druhé straně zeměkoule? Ač vám rozpočet možná nedovoluje odjet dál, než na vaši zahradu, nezoufejte. Bude to možná chvíli trvat, ale stejně jako v knize Bohatý táta, chudý táta, nehledejte důvody, proč jet nemůžete, stanete se tak obětí dané situace. Místo toho vezměte osud do svých rukou a najděte způsob, jak vyrazit co nejdříve.


Víte, co je ještě více motivační, než Silvie ve dvě ráno? Strach, a to přesně vidina posledního prázdninového dne. Sedněte si ke kalendáři a začněte počítat. Možná jste stejně aktivní nadšenci, jako já a srpen už máte zasněžený směnami.
Zvýrazněte víkendy, sečtěte volné dny a máte něco, čemu se říká absolutní výhoda.

Představte si, že by jste se probudili a znali přesný datum vaší smrti. Nezačali by jste uvažovat o svém životě jinak? Všechna vaše prokrastinace, odmlouvání a strach z překročení komfortní zóny by najednou zmizel mávnutím kouzelné hůlky z Ollivanderova krámku a vy by jste si užívali každičkou sekundu vašeho bytí. Proč nebýt tedy o krok napřed a nerozbít den za dnem produktivitou? Věřte mi, i malý krůček tím správným směrem dělá zázraky.

Nic už totiž nebude takové, jako kdysi, ale můžete být takové, jaké ještě nikdy. 

Také se jako já vrháte do všeho po hlavě, a pak se vaše mysl utápí v otázkách, zda to bylo správné rozhodnutí? Vyražte do přírody! Není nic lepšího, než objetí Matky země v době, kdy si nejste s čímkoli jisti. Přijde mi, že naše doba zapomněla, že příroda léčí. Možná vám to zní jako z povídky o jehovistech, ale myslím to zcela upřímně. Je to jeden z důvodů, proč právě proto chodím psát do parků a běhat do přírody. Člověk si vyčistí hlavu a je plný energie. Že by placebo, nebo něco víc? To už nechám na vás, ale až budete příště přemýšlet, kam s přáteli, zamiřte na túru. Není nic majestátnějšího, než kombinace vás, vašich přátel a hor tyčících se nad vámi. Pokud se ovšem necítíte jako pravý výletník, vsad'te na zahradní párty. Možná to budou právě grilované steaky a letní drinky, na co budete v září tak živě vzpomínat. A jestliže by jste snad zkusili letní limonády, nešetřete s ovocem. Maliny, rybíz, pomeranč, jahoda, nechte vaše ruce kouzlit.


A nakonec, udělejte si čas jen pro sebe. Já tomu říkám wellness day, pro vás to může být víkend plný odpočinku. Naplánujte si "nicnedělání", které přinese ovoce. Pust'te si seriál a vytřid'te šatník, plácněte na sebe masku a utřete prach, nalakujte si nehty a dočtěte rozečtenou knihu. Spojte se s vaším vnitřním já a zkuste se na chvíli zastavit. Vnímejte váš dech a vaše myšlenky. Zkoumejte je, ptejte se, proč jste se zastavili právě u té jedné a nechte čas plynout, jako poklidné moře. Bud'te tady a ted'.

Život je premiéra. Repríza už nebude. 

Krásné prázdniny. 




6 komentářů:

  1. Jak já se těším na volný den s knihou v ruce! :) A s nějakým dobrým drinkem. :) Můj diář je také plný směn. Naštěstí budu mít trošku odpočinkový den v příštím týdnu. I když to musím dopoledne oběhnout lékaře a pak si užívat zbytek odpoledne, které rychle sletí s rodinou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zní to jako pořádně produktivní plán, Denisko :) Tak at'všechno vyjde a určitě si naplánuj i nějaký #metime s knížkou v ruce :)

      Vymazat
  2. Silvi, prosím, piš takové články častěji! Já se v nich vždy najdu a strašně mě dojímají tvá slova, protože jsou tak pravdivá a já se v nich nacházím. Já si na letošní prázdniny vytvořila na blogu bucket list, na kterém mám deset věcí. Včera jsem koukala, protože půlka prázdnin za námi a s radostí jsem zjistila, že mám půlku věcí z bucket listu splněných, což mi přišlo skvělé. A myslím, že těch dalších pět v srpnu hravě zvládnu. Jinak jsem teď víkend strávila v přírodě, šla jsem na túru na Praděd, kde jsem i přespala na lavičce a musím říct, že po návratu domů jsem se nikdy necítila lépe.
    Měj se moc krásně a užívej si léto, Silvi :)

    Černé šaty ze Zootu & lodičky na louce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty si zlato, hrozně moc moc děkuju ❤️❤️ A držím palce s bucket listem, ty jsou nejlepší!! ☀️

      Vymazat
  3. Anonymní21:43

    Nádherný článek, na kterém je nejlepší to, že je to celé pravda. Děkuju Ti a přeju hezké prázdniny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Také přeji krásné prázdniny :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! ♥